Historie a přehled nejznámějších a nejvýznamnějších módních značek.
1818
Brooks Brothers
založení značky v New Yorku
vynález košile se zapínáním na knoflíky a límečkem na bílé košili
1837
Tiffany & Co.
založení značky v New Yorku
výroba luxusních šperků a stříbrných doplňků
1837
Hermès
založení značky v Paříži
výroba koňských postrojů, kabelek a luxusní módy
1847
Cartier
založení značky v Paříži
výroba luxusních šperků a hodinek
1853
Levi’s
založení značky v San Franciscu
vynález prvních džínů
1854
Louis Vuitton
založení značky v Paříži
výroba luxusních cestovních zavazadel a kabelek
1856
Burberry
založení značky v Londýně
vynález vodotěsného plátna nazvaného gabardine
1867
Tiffany & Co.
Vítězství na Světové výstavě v Paříži, kde značka získala první cenu za její stříbrné zboží a ukázala svou kvalitu a inovativní design
1880
Burberry
Vynález “gabardine” látky, která se stala symbolem značky a byla používána pro výrobu oděvů a plášťů
1886
Tiffany & Co.
Vynález “Tiffanyho prstenu”, který se stal klasickým zásnubním prstenem s diamantem v tiffanyovském zářivě modrém provedení a stále patří mezi nejoblíbenější zásnubní prsteny
1896
Louis Vuitton
Vytvoření ikonického LV loga na značkových kabelkách a zavazadlech
1904
Cartier
Vytvoření prvního Cartierovského hodinku na náramek, což se ukázalo jako velký úspěch a přineslo značce novou cílovou skupinu a popularitu
1909
Chanel
založení značky v Paříži
výroba luxusního oblečení, doplňků a parfémů
1913
Prada
založení značky v Miláně
výroba luxusního oblečení, doplňků a parfémů
1914
Burberry
Zavedení ikonického “Burberryho” vzoru, který se objevil na mnoha produktech značky, jako jsou například deštníky nebo šátky
1917
Cartier
Vytvoření prvního Cartierovského parfému “Must de Cartier”, který se stal velmi populárním mezi zákazníky a přinesl značce další významné příjmy
1921
Gucci
založení značky v Florencii
výroba luxusní módy, doplňků a parfémů
1921
Chanel
Vytvoření prvního parfému Chanel No. 5
1922
Hermés
Představení první Hermèsovské kabelky “Sac à dépêches”, která se stala ikonickým modelem a přinesla značce další popularitu
1924
Hugo Boss
založení značky v Metzingenu v Německu
výroba luxusního oblečení a parfémů
1936
Cartier
Představení nového modelu náramkových hodinek “Tank”, které se staly ikonickým modelem a patří k nejvýznamnějším kouskům značky
1941
Coach
založení značky v New Yorku
výroba luxusních kabelek, peněženek a doplňků
1946
Dior
založení značky v Paříži
výroba luxusního oblečení, doplňků a parfémů
1947
Dior
Prezentace první kolekce od zakladatele Christiana Diora, nazvaná “New Look”, která byla přelomová v módní historii a ukázala novou ženskou siluetu s výrazným betonováním pasu a širším sukněmi, což inspirovalo mnoho návrhářů a ovlivnilo módu na dlouhou dobu
1951
Hermés
Vytvoření prvního parfému značky “Eau d’Hermès”, který se stal velmi populárním mezi zákazníky a přinesl značce další významné příjmy
1953
Gucci
Otevření prvního butiku Gucci v New Yorku
Návrh prvního slavnostního šatu pro herečku Grace Kelly, což přineslo značce obrovskou prestiž a postavení v módním průmyslu
Hugo Boss
Představení prvního parfému Hugo Boss, který se stal jedním z nejpopulárnějších v Německu
1955
Chanel
Vytvoření slavného modelu kabelky Chanel 2.55
1957
Dior
Vytvoření “Malé černé Dior” (Little Black Dior), nového modelu koktejlových šatů, které se staly ikonickým kouskem značky a jedním z nejznámějších módních kousků vůbec
1961
Tiffany & Co.
Zpívání Audrey Hepburn v roli Holly Golightly v klasickém filmu “Snídaně u Tiffanyho”, které posílilo obraz značky jako módní ikony a symbolu luxusu.
1962
Coach
Představení první kabelky s logem “C” a koženým řemínkem, která se stala symbolem značky a jedním z nejznámějších kousků
1967
Ralph Lauren
založení značky v New Yorku
výroba luxusního oblečení a doplňků
1968
Calvin Klein
založení značky v New Yorku
výroba kvalitního, módního a nadčasového oblečení původně pro ženy
1972
Ralph Lauren
Představení první kolekce Ralph Lauren pro ženy, která byla inspirována mužskými kousky, což značce přineslo velký úspěch
1975
Armani
založení značky v Miláně
výroba módního oblečení původně pro muže
1978
Armani
Představení první kolekce Armani pro muže, což se ukázalo jako velký úspěch a posílilo postavení značky v módním průmyslu
1978
Versace
založení značky v Miláně
výroba luxusní dámské módy, zejména modely z kůže a kožešin
1980
Calvin Klein
Představení první parfému Calvin Klein, který se stal ikonou 80. let
1980
Armani
Vytvoření kostýmu pro Richarda Gereho ve filmu American Gigolo, což přineslo značce obrovskou mediální pozornost a stal se ikonickým momentem ve světě módy
1981
Michael Kors
založení značky v New Yourku
výroba módy pro ženy
1981
Guess
založení značky v Los Angeles, Kalifornie, USA
denimové oblečení pro ženy
1982
Calvin Klein
Vytvoření reklamní kampaně s Brooke Shieldsovou, která vyvolala kontroverzi a zároveň značku proslavila
1982
Versace
První módní přehlídka Versace
1983
Chanel
Návrat značky Chanel pod vedením Karla Lagerfelda, který ji přetvořil na ikonickou značku haute couture
1984
Karl Lagerfeld
založení značky v Paříži
módní oblečení pro ženy
1984
Louis Vuitton
Představení nového kreativního ředitele Jean-Paula Gaultiera, který přinesl do značky nový styl a posílil její postavení jako módního lídra v oblasti luxusní módy.
1985
Dolce & Gabbana
založení značky v Miláně
módní kolekce pro ženy
1985
Tommy Hilfiger
Založení značky v New Yorku
módní oblečení pro muže
1985
Prada
Příchod Miucci Prady, která značku přetvořila na moderní módní značku s vysokým ziskem
1985
Hugo Boss
Značka byla převzata společností Valentino Fashion Group, což umožnilo expanzi značky do celého světa
1986
Ralph Lauren
Vytvoření olympijské uniformy pro americké sportovce, což značku přeneslo na mezinárodní scénu
1987
Dolce & Gabbana
První módní přehlídka značky v Tokiu, což posílilo postavení značky na mezinárodním trhu a přineslo jí popularitu u japonských zákazníků
1990
Dolce & Gabbana
Spuštění prvních parfémů značky, které se staly velmi populárními mezi zákazníky a přinesly značce další významné příjmy
1993
Prada
Představení první ready-to-wear kolekce
1993
Dolce & Gabbana
Návrh kostýmu pro Madonnu na její turné “The Girlie Show”, což přineslo značce obrovskou mediální pozornost a ukázalo, že se stala módním lídrem.
1994
Gucci
Návrat značky k základním prvkům, jako jsou kvalita materiálů a precizní řemeslné zpracování, což přineslo značce novou éru a obnovení jejího postavení v módním průmyslu
Versace
Vytvoření slavného modelu šatů “safety pin” od Lizy Minnelli na předávání Oscarů
Tommy Hilfiger
Představení prvního parfému Tommy Hilfiger
1995
Gucci
Vytvoření prvního parfému Gucci, který se stal celosvětovým bestsellerem
Calvin Klein
Příchod kreativního ředitele Kevina Carrigana, který uvedl značku do nového tisíciletí
1996
Coach
Příchod nového kreativního ředitele Reeda Krakoffa, který přinesl do značky novou energii a modernizoval její image
Dior
Návrh slavného “Lady Dior” kabelky, která byla inspirovaná princeznou Dianou a stala se ikonickým modelem značky.
1997
Louis Vuitton
Spojení značek Louis Vuitton a Moet Hennessy do luxusního koncernu LVMH
Michael Kors
Představení prvního parfému Michael Kors, který se stal populárním po celém světě
1999
Tommy Hilfiger
Spolupráce se zpěvákem R. Kellym na hitové písni “I Believe I Can Fly”, což přineslo značce velkou mediální pozornost
2000
Armani
Založení vlastního módního domu Giorgio Armani, což umožnilo značce rozšíření svého sortimentu a získání většího vlivu v módním průmyslu
2001
Burberry
Příchod nového kreativního ředitele Christophera Baileyho, který modernizoval image značky a zavedl nové trendy a designy, včetně slavné kolekce “Prorsum”, která se stala velmi úspěšnou a populární.
2004
Michael Kors
Založení charitativní organizace Michael Kors Watch Hunger Stop, která bojuje proti hladomoru po celém světě
Karl Lagerfeld
Založení vlastní značky Karl Lagerfeld, která se stala jednou z nejikoničtějších módních značek světa
2010
Tommy Hilfiger
Značka byla prodána společnosti PVH Corp, což umožnilo expanzi značky do celého světa
2011
Prada
Spolupráce s architektem Remem Koolhaasem na vytvoření nového konceptu obchodů Prada
Coach
Spuštění kolekce prémiových kabelek a módních doplňků “Legacy”, která zaznamenala velký úspěch a posílila postavení značky jako módního lídra v oblasti luxusních doplňků.
Michael Kors
Příchod značky na burzu, čímž se stala jednou z nejúspěšnějších módních značek na světě
2013
Louis Vuitton
Příchod nového kreativního ředitele Nicholase Ghesquière, který značku modernizoval a přivedl ji do 21. století
Hugo Boss
Značka se vrátila ke svým kořenům a začala se soustředit na své základní kusy jako jsou obleky a košile
2015
Gucci
Představení nového kreativního ředitele Alessandra Michele, který přinesl do značky novou, zábavnější a eklektickou estetiku a posílil její postavení jako módního lídra v oblasti luxusní módy.
Příchod nového kreativního ředitele Alessandra Michele, který značce vrátil klasický styl a oživil ji
Ralph Lauren
Představení vlastního módního studia v New Yorku, což umožnilo značce kreativní svobodu a inovativní přístup k módnímu designu
2019
Karl Lagerfeld
Úmrtí samotného Karla Lagerfelda, což přineslo velký smutek do módního průmyslu a zanechalo za sebou velké dědictví