Historie módních značek

Posted on

Historie a přehled nejznámějších a nejvýznamnějších módních značek.

1818

Brooks Brothers
založení značky v New Yorku
vynález košile se zapínáním na knoflíky a límečkem na bílé košili

1837

Tiffany & Co.
založení značky v New Yorku
výroba luxusních šperků a stříbrných doplňků

1837

Hermès
založení značky v Paříži
výroba koňských postrojů, kabelek a luxusní módy

1847

Cartier
založení značky v Paříži
výroba luxusních šperků a hodinek

1853

Levi’s
založení značky v San Franciscu
vynález prvních džínů

1854

Louis Vuitton
založení značky v Paříži
výroba luxusních cestovních zavazadel a kabelek

1856

Burberry
založení značky v Londýně
vynález vodotěsného plátna nazvaného gabardine

1867

Tiffany & Co.
Vítězství na Světové výstavě v Paříži, kde značka získala první cenu za její stříbrné zboží a ukázala svou kvalitu a inovativní design

1880

Burberry
Vynález “gabardine” látky, která se stala symbolem značky a byla používána pro výrobu oděvů a plášťů

1886

Tiffany & Co.
Vynález “Tiffanyho prstenu”, který se stal klasickým zásnubním prstenem s diamantem v tiffanyovském zářivě modrém provedení a stále patří mezi nejoblíbenější zásnubní prsteny

1896

Louis Vuitton
Vytvoření ikonického LV loga na značkových kabelkách a zavazadlech

1904

Cartier
Vytvoření prvního Cartierovského hodinku na náramek, což se ukázalo jako velký úspěch a přineslo značce novou cílovou skupinu a popularitu

1909

Chanel
založení značky v Paříži
výroba luxusního oblečení, doplňků a parfémů

1913

Prada
založení značky v Miláně
výroba luxusního oblečení, doplňků a parfémů

1914

Burberry
Zavedení ikonického “Burberryho” vzoru, který se objevil na mnoha produktech značky, jako jsou například deštníky nebo šátky

1917

Cartier
Vytvoření prvního Cartierovského parfému “Must de Cartier”, který se stal velmi populárním mezi zákazníky a přinesl značce další významné příjmy

1921

Gucci
založení značky v Florencii
výroba luxusní módy, doplňků a parfémů

1921

Chanel
Vytvoření prvního parfému Chanel No. 5

1922

Hermés
Představení první Hermèsovské kabelky “Sac à dépêches”, která se stala ikonickým modelem a přinesla značce další popularitu

1924

Hugo Boss
založení značky v Metzingenu v Německu
výroba luxusního oblečení a parfémů

1936

Cartier
Představení nového modelu náramkových hodinek “Tank”, které se staly ikonickým modelem a patří k nejvýznamnějším kouskům značky

1941

Coach
založení značky v New Yorku
výroba luxusních kabelek, peněženek a doplňků

1946

Dior
založení značky v Paříži
výroba luxusního oblečení, doplňků a parfémů

1947

Dior
Prezentace první kolekce od zakladatele Christiana Diora, nazvaná “New Look”, která byla přelomová v módní historii a ukázala novou ženskou siluetu s výrazným betonováním pasu a širším sukněmi, což inspirovalo mnoho návrhářů a ovlivnilo módu na dlouhou dobu

1951

Hermés
Vytvoření prvního parfému značky “Eau d’Hermès”, který se stal velmi populárním mezi zákazníky a přinesl značce další významné příjmy

1953

Gucci
Otevření prvního butiku Gucci v New Yorku
Návrh prvního slavnostního šatu pro herečku Grace Kelly, což přineslo značce obrovskou prestiž a postavení v módním průmyslu

Hugo Boss
Představení prvního parfému Hugo Boss, který se stal jedním z nejpopulárnějších v Německu

1955

Chanel
Vytvoření slavného modelu kabelky Chanel 2.55

1957

Dior
Vytvoření “Malé černé Dior” (Little Black Dior), nového modelu koktejlových šatů, které se staly ikonickým kouskem značky a jedním z nejznámějších módních kousků vůbec

1961

Tiffany & Co.
Zpívání Audrey Hepburn v roli Holly Golightly v klasickém filmu “Snídaně u Tiffanyho”, které posílilo obraz značky jako módní ikony a symbolu luxusu.

1962

Coach
Představení první kabelky s logem “C” a koženým řemínkem, která se stala symbolem značky a jedním z nejznámějších kousků

1967

Ralph Lauren
založení značky v New Yorku
výroba luxusního oblečení a doplňků

1968

Calvin Klein
založení značky v New Yorku
výroba kvalitního, módního a nadčasového oblečení původně pro ženy

1972

Ralph Lauren
Představení první kolekce Ralph Lauren pro ženy, která byla inspirována mužskými kousky, což značce přineslo velký úspěch

1975

Armani
založení značky v Miláně
výroba módního oblečení původně pro muže

1978

Armani
Představení první kolekce Armani pro muže, což se ukázalo jako velký úspěch a posílilo postavení značky v módním průmyslu

1978

Versace
založení značky v Miláně
výroba luxusní dámské módy, zejména modely z kůže a kožešin

1980

Calvin Klein
Představení první parfému Calvin Klein, který se stal ikonou 80. let

1980

Armani
Vytvoření kostýmu pro Richarda Gereho ve filmu American Gigolo, což přineslo značce obrovskou mediální pozornost a stal se ikonickým momentem ve světě módy

1981

Michael Kors
založení značky v New Yourku
výroba módy pro ženy

1981

Guess
založení značky v Los Angeles, Kalifornie, USA
denimové oblečení pro ženy

1982

Calvin Klein
Vytvoření reklamní kampaně s Brooke Shieldsovou, která vyvolala kontroverzi a zároveň značku proslavila

1982

Versace
První módní přehlídka Versace

1983

Chanel
Návrat značky Chanel pod vedením Karla Lagerfelda, který ji přetvořil na ikonickou značku haute couture

1984

Karl Lagerfeld
založení značky v Paříži
módní oblečení pro ženy

1984

Louis Vuitton
Představení nového kreativního ředitele Jean-Paula Gaultiera, který přinesl do značky nový styl a posílil její postavení jako módního lídra v oblasti luxusní módy.

1985

Dolce & Gabbana
založení značky v Miláně
módní kolekce pro ženy

1985

Tommy Hilfiger
Založení značky v New Yorku
módní oblečení pro muže

1985

Prada
Příchod Miucci Prady, která značku přetvořila na moderní módní značku s vysokým ziskem

1985

Hugo Boss
Značka byla převzata společností Valentino Fashion Group, což umožnilo expanzi značky do celého světa

1986

Ralph Lauren
Vytvoření olympijské uniformy pro americké sportovce, což značku přeneslo na mezinárodní scénu

1987

Dolce & Gabbana
První módní přehlídka značky v Tokiu, což posílilo postavení značky na mezinárodním trhu a přineslo jí popularitu u japonských zákazníků

1990

Dolce & Gabbana
Spuštění prvních parfémů značky, které se staly velmi populárními mezi zákazníky a přinesly značce další významné příjmy

1993

Prada
Představení první ready-to-wear kolekce

1993

Dolce & Gabbana
Návrh kostýmu pro Madonnu na její turné “The Girlie Show”, což přineslo značce obrovskou mediální pozornost a ukázalo, že se stala módním lídrem.

1994

Gucci
Návrat značky k základním prvkům, jako jsou kvalita materiálů a precizní řemeslné zpracování, což přineslo značce novou éru a obnovení jejího postavení v módním průmyslu

Versace
Vytvoření slavného modelu šatů “safety pin” od Lizy Minnelli na předávání Oscarů

Tommy Hilfiger
Představení prvního parfému Tommy Hilfiger

1995

Gucci
Vytvoření prvního parfému Gucci, který se stal celosvětovým bestsellerem

Calvin Klein
Příchod kreativního ředitele Kevina Carrigana, který uvedl značku do nového tisíciletí

1996

Coach
Příchod nového kreativního ředitele Reeda Krakoffa, který přinesl do značky novou energii a modernizoval její image

Dior
Návrh slavného “Lady Dior” kabelky, která byla inspirovaná princeznou Dianou a stala se ikonickým modelem značky.

1997

Louis Vuitton
Spojení značek Louis Vuitton a Moet Hennessy do luxusního koncernu LVMH

Michael Kors
Představení prvního parfému Michael Kors, který se stal populárním po celém světě

1999

Tommy Hilfiger
Spolupráce se zpěvákem R. Kellym na hitové písni “I Believe I Can Fly”, což přineslo značce velkou mediální pozornost

2000

Armani
Založení vlastního módního domu Giorgio Armani, což umožnilo značce rozšíření svého sortimentu a získání většího vlivu v módním průmyslu

2001

Burberry
Příchod nového kreativního ředitele Christophera Baileyho, který modernizoval image značky a zavedl nové trendy a designy, včetně slavné kolekce “Prorsum”, která se stala velmi úspěšnou a populární.

2004

Michael Kors
Založení charitativní organizace Michael Kors Watch Hunger Stop, která bojuje proti hladomoru po celém světě

Karl Lagerfeld
Založení vlastní značky Karl Lagerfeld, která se stala jednou z nejikoničtějších módních značek světa

2010

Tommy Hilfiger
Značka byla prodána společnosti PVH Corp, což umožnilo expanzi značky do celého světa

2011

Prada
Spolupráce s architektem Remem Koolhaasem na vytvoření nového konceptu obchodů Prada

Coach
Spuštění kolekce prémiových kabelek a módních doplňků “Legacy”, která zaznamenala velký úspěch a posílila postavení značky jako módního lídra v oblasti luxusních doplňků.

Michael Kors
Příchod značky na burzu, čímž se stala jednou z nejúspěšnějších módních značek na světě

2013

Louis Vuitton
Příchod nového kreativního ředitele Nicholase Ghesquière, který značku modernizoval a přivedl ji do 21. století

Hugo Boss
Značka se vrátila ke svým kořenům a začala se soustředit na své základní kusy jako jsou obleky a košile

2015

Gucci
Představení nového kreativního ředitele Alessandra Michele, který přinesl do značky novou, zábavnější a eklektickou estetiku a posílil její postavení jako módního lídra v oblasti luxusní módy.
Příchod nového kreativního ředitele Alessandra Michele, který značce vrátil klasický styl a oživil ji

Ralph Lauren
Představení vlastního módního studia v New Yorku, což umožnilo značce kreativní svobodu a inovativní přístup k módnímu designu

2019

Karl Lagerfeld
Úmrtí samotného Karla Lagerfelda, což přineslo velký smutek do módního průmyslu a zanechalo za sebou velké dědictví